Alla inlägg den 13 april 2008

Av Anonym - 13 april 2008 22:09

Om exakt 12 timmar börjar mitt prov i kost, känner att jag inte kan det, attans varför alltid kvällen innan? det måste ändras, lika så mina matvanor, tänk ändå hur mycket man misshandlar sin kropp genom att trycka i sig en massa skit som man lätt klarar sig utan.


Dagen med frukt och bär + yoghurt har gått bra, är hungrig nu, men det är faktiskt en underbar känsla, hatar känslan att vara mätt, att känna att magen är tom är ändå det bästa.

Av Anonym - 13 april 2008 15:16

Imorgon har jag prov i idrott om kost, intressant, och detta stog i boken;


  • 1 gram kolhydrater = 4 kalorier
  • 1 gram fett = 9 kalorier
  • 1 gram protein = 4 kalorier
  • 1 gram alkohol = 7 kalorier

Så är det kanske ?



Av Anonym - 13 april 2008 15:13

Nu har jag varit ute och promenerat ungefär 45 minuter. och sa till mamma att idag har jag en frukt/bär dag och yoghurt, så idag blev det 1 dl yoghurt och lite fryst annanas till frukost, ett halv äpple till lunch och till middag blir det frysta hallon, som jag värmer och en halv banan på.


Ganska nyttigt och inte alltför många kalorier, imorgon är det skola och då blir det mycket mindre mat.

Ovido - Quiz & Flashcards