Alla inlägg under mars 2008

??

Av Anonym - 5 mars 2008 15:28

Någon som vet hur många kalorier det är i en portion mannagrynsgröt?


Om jag räknar rätt får jag det till 114 kalorier.


2 dl mjölk

1/2 kryddmått salt

2 matskedar mannagryn 


2 Dl mjölk = 80 kalorier

Mannagryn: 340 kalorier/100 gram

2 mastskedar = 10 gram = 34 kalorier


80+34 = 114 kalorier?     stämmer det? elelr om någon kan kolla upp/räkna ut?     :) 

Av Anonym - 4 mars 2008 18:02

Va i stan och klippte mig idag och passade på att köpa ett par byxor i En storlek mindre än vad jag brukar ha :). Alldeles för stor storlek jag har så den tänker jag inte skriva, men det är ju en början iallafall.



Av Anonym - 4 mars 2008 14:07

Trodde våren va här nu, solen sken när jag skulle till skolan, sen på bussen hem kommer värsta snöovädret och det blir cp kallt. hallå vart kom det ifrån lixom?

Idag har jag fått i mig 250 kalorier än så länge. Min syster kommer och hälsar på så jag måste äta middag. Vi ska typ äta kyckling, färsk pasta och ostsås.

Få säga att jag åt mycket i skolan och att jag inte är så hungrig och bara ära lite kyckling. Har ju 250 kalorier kvar att äta idag om jag vill förbruka vad jag max få äta.

Av Anonym - 3 mars 2008 17:48

Är ganska nöjd idag faktiskt, men dagen är ju inte slut än och man vet inte vad som kan hända.

Sitter här vid min dator och där nere lagar pappa tacos som jag sagt nej til ( jag åt ju i skolan, som vanligt )

Ska gå och ducha så jag inte lockas till matbordet när de äter och få i mig det ena och det andra och förhoppsningsvis när jag duschat klart har de ätit upp. :)

Skridskor åkning idag på gympan, gått en del och varit i stallet.

Ätit ett äpple och en grov macka med kyckling. Åt dock inte upp hela mackan och tog bort äckligt bacon som låg i.


Nu är jag fast beslutaen att jag ska lyckas, 55 kilo om två veckor.

Kanske redan är där eller jag vet inte, vågar inte väga mig fortfarande, komemr säkert bli missnöjd, lördag morgon är det dax att väga mig iallafall.

Av Anonym - 2 mars 2008 20:48

Idag har motionen gått bra, men maten mindre bra :/

Av Anonym - 2 mars 2008 12:32

Nu blir det lånpromenad, sen till stallet och idag ahr jag varit mer allmänt aktiv, typ städat för att bränna så mycket äckligt fett som möjligt:)

och imorgon ska vi åka skridskor på gymnastiken :)

Av Anonym - 1 mars 2008 21:32

Jag ska lyckas, inget ska få stoppa mig.

Imorgon blir det långpromenad med mamma, mega lång och försöka slippa så mycket mat som möjligt.

Om 2 veckor ska jag väga 55 igen. På ett sätt är jag sjuk ledsen att jag har ätit så sjuk mycket och gått upp allt jag kämpat emd att gå ner, men samtidigt känns det om en spark där bak att inte göra samma misstag igen och återgå till den ännu fetare kroppen än vad jag redan har.

Av Anonym - 1 mars 2008 13:24

Igår gick dagen bra och jag gick och la mig hungrig och kände mig inte alls så fet som jag brukar, nu ska jag klara det. Max 500 kalorier om dagen. Om det blir mindre är det bara bättre. Jag ska nå 50 kilo innan sommaren.


Vi va egentligen bortbjudna ikväll, min familj, men de ringde och sa att de kom något ivägen, så nu blir det enklare att äta mindre när jag är hemma. Kan skylla på att jag inte mår bra eftersom jag blivit förkyld.


Vet inte när jag tänker väga mig. Som sagt vågar jag inte, känner på mig att jag gått upp massor för jag hetsåt sen han jag inte går ner det innan klassresan där det blev en jäkla massa mat. Tror jag ska väga mig om en vecka på lördag morgon. Hoppas jag väger på 55 som jag lyckades med innan.

Ovido - Quiz & Flashcards