Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Anonym - 5 mars 2008 18:39

Ingen vill hjälpa mig med gröten :/ jag som så gärna vill veta.


Har ätit under 500 kalorier i nådag nu och nu börjar kroppen kännas lite seg och svag och det är ju positivt för då äter jag inte så mycket.


Nu ska jag plugga massa matte, har ett stort prov på det imorgon. Matte suger, Jag hatar matte lika mycket som jag hatar min kropp och då är det illa.


Stan imorgon med en kompis, då blir det extra motion :)

??

Av Anonym - 5 mars 2008 15:28

Någon som vet hur många kalorier det är i en portion mannagrynsgröt?


Om jag räknar rätt får jag det till 114 kalorier.


2 dl mjölk

1/2 kryddmått salt

2 matskedar mannagryn 


2 Dl mjölk = 80 kalorier

Mannagryn: 340 kalorier/100 gram

2 mastskedar = 10 gram = 34 kalorier


80+34 = 114 kalorier?     stämmer det? elelr om någon kan kolla upp/räkna ut?     :) 

Ovido - Quiz & Flashcards