Alla inlägg under mars 2008

Av Anonym - 11 mars 2008 21:27

Idag har jag också skött mig faktiskt, känns bra men är mega trött. Magen känns helt tom, och det känns bra rent psykiskt.

Men det kändes som jag skulle hetsäta innan idag, var så sjuk hungrig och gick och tänkt på all mat jag va sugen på och allt jag kunde prega i mig, äckligt jag vet, men jag gjorde det aldrig.

Jag tog ett äpple istället och en kopp te, vilket resultareade i att jag inte blev sugen på allt det där andra.

På lördag är det vägning som gäller.

Av Anonym - 10 mars 2008 19:42

En vecka kvar till lovet. Skönt på ett sätt, men inte på ett annat. Maten. Det är lättare när man går i skolan på dagarna. När det är lov ser mina föräldrar allt jag äter och hur mycket. Och så tjatar de att jag ska äta eftersom de anser att jag äter förlite. Hallå! jag äter som en gris, är de blinda?


Idag är jag ganska nöjd. Var tacopytt i skolan. Åt pyttelite, vi säger 100 kalorier, kom hem och drack en kopp te. och övrigt 5 st torkade jordgubbar, fy mig. Det hade jag klara mig utan. Och nu dricker jag coca cola Zero. Men men inte så många kalorier i intag idag. Det gör framåt.

Av Anonym - 9 mars 2008 22:12

Från och med denna veckan som börjar.

På veckodagarna, ingen frukost, endast en kopp te om jag vill.

Lite lunch i skolan, pyttelite.

Ingen mat hemma, kanske en frukt eller lite yoggi.

Inte äta efter klockan 19.00

Av Anonym - 9 mars 2008 19:54

Har inte så mycket att säga nu, mer än att det går hemskt dåligt med vikten och maten och allt. Var är min motivation? jag vet mycket väl att jag inte vill se ut såhär, varför kan jag inte bara skärpa mig då tills jag gått ner de kilona som jag vill och sen stanna där. dumma dumma mig.

Av Anonym - 8 mars 2008 14:14

Idag blev det cykling till stall och ridning.

Hem och åt frukost, en halv bulle och en kopp te.

Vila lite och gick en promenad på 30-40 minuter.

Ikväll blir det sushi, ahr fått reda på att det är cirka 50 kalorier i en bit :/

där blir det inte många, jag måste lära mig att stå emot.

Av Anonym - 7 mars 2008 21:50

Ska börja dricka/äta linfrö nu för jag har hört att det är bra för tarmarna och har en lätt laxerande verkan. Man tar 1-2 matskedar linför och blandar med vatten.

Och detta hittade jag på en sida om linfrö:

NÄRINGSVÄRDE

Hela linfrö går praktiskt taget oförändrade genom kroppen. De näringsvärden som finns inne i fröet, kan ej tas upp och saknar därför betydelse. Det är de gelbildande fibrerna som är verksamma.


Helt bra att det inte tas upp av kroppen :)


Har också kommit fram det med mannagrynsgröten. 1 matsked mannagryn väger 10 gram. och det är 340 kalorier på 100 gram alltså 34 kalorier på 10 gram.

Så mitt recpet mannagrynsgröt blir

2 dl mjölk = 80 kalorier

2 matskedar mannagryn= 68

TOTALT : 148 kalorier.

Av Anonym - 6 mars 2008 19:12

Va i stan idag, hittade någon tröja som jag köpte. Också bra med lite extra mation.

På lördag är det vägning, måste veta vad jag väger nu. Måst vara nere på 55 på nästa veckas slut. Måste ha diciplin över mig själv och inte tappa kontollen.

Snart sommar, kan ju inte gå runt som ett fetto på stranden, om jag ens vill visa mig där inför alla.


Fredag imorgon, jag vill sova

Av Anonym - 5 mars 2008 18:39

Ingen vill hjälpa mig med gröten :/ jag som så gärna vill veta.


Har ätit under 500 kalorier i nådag nu och nu börjar kroppen kännas lite seg och svag och det är ju positivt för då äter jag inte så mycket.


Nu ska jag plugga massa matte, har ett stort prov på det imorgon. Matte suger, Jag hatar matte lika mycket som jag hatar min kropp och då är det illa.


Stan imorgon med en kompis, då blir det extra motion :)

Ovido - Quiz & Flashcards