Alla inlägg under november 2008

Av Anonym - 21 november 2008 14:13

Det snöar ute, omg det snöra, det är november.

Här snöar det inte ibland förräns januari.

Och den lägger sig på marken.

Det är säkert nån centimeter än så länge.

Det kommer bli kallt, redan kallar än vad det är.

Det blir koftor, vantar, mössa, halsduk, dunjacka, raggsockar, långkalsonger och massor av koppar med varmt te :)

Av Anonym - 21 november 2008 11:52

Igår åt jag middag hemma, trots i skolan.

Men kompenserade det med att bara äta lite lite sallad i skolan

och tog int mycket mat hemma.

Åt bara för att pappa fyllde år, kändes sjukt taskigt annars om jag inte sitter mer och äter, det är ju trots allt hans dag.


Men jag höll mig och åt inte mycket, det burkar bli tvärtom, jag lixom passar på typ. Men allt har vänt. Jag hetsäter inte, jag spyr inte längre. Inte ens varit nära att hetsäta. Det är så otroligt skönt.


Vet inte vad jag väger alls, får väll göra det snart.

Just nu är jag förkyld deluxe.

Av Anonym - 20 november 2008 20:13

Jaha mitt imunförsvar är inte på topp precis,

är sjuk nu igen, och det har pågått under hela hösten.

Först blir jag sjuk i ett par veckor, sen frisk eller halvfrisk.

Sen blir jag sjuk igen och så fortsätter det så.


Jag har alltid varit sån innan som aldrig blivit sjuk

verkligen knappt aldrig, och när jag väl blivit det,

så gick allt över på max två dagar.

Nu ä'r jag sjuk jämt, lite sickt sådär.

Av Anonym - 19 november 2008 14:10

Som sagt har jag feta munsår.


Har någon erfarenhet av deT?


Mamma säger att man får det när kroppen är undernärd. Och att man typ har brist på c-vitamin. Så idag blev jag i tvingad ett glas pressad apelsinjuice. Efter det sa mgen ifrån, fick sjukt ont och det kändes som jag hade käkat 24/7 de senaste veckorna. Dö jobbigt. Fast jag får väll skylla mig själv.

Av Anonym - 18 november 2008 20:11

Ja, snacka om att min magsäck har krympt.

Åt soppa till middag idag, var tvungen av mina föräldrar.

När jag ätit 1 dl soppa var jag proppmätt och jag fick nöd och näppe ner

den andra decilitern som jag var tvungen att äta upp. Jag fick verkligen kämpa för att få ner den. Fick spring i benen och bara vred och vände mig.

Jag fick ner soppan, men nu är jag dö mätt. Jag vill bara spy upp allting.

Nej nej nej det ska jag inte göra. Bättre jag rör på mig istället.


Och så tänker många nu, ofta man blir mätt på 1 dl soppa!!

Det trodde jag aldrig heller innan och tyckte alla var dumma i huvudet när jag läste att de var mätta efter ett äpple eller knappt en yhalv potion mat.

Nu fattar jag. När jag äter ett äpple nu för tiden kan jag också bli proppmätt. Inte bara mätt så att hungerkänslorna försvinner utan proppmätt som att magen krampar och bara känner för att krypa ihop till en boll och försvinna tills det gått över. Mamma åt knäckebröd till, men för att slippa de extra kalorierna skyllde jag på mina munsår, ( har feta munsår ), och att det började blöda i morse när jag tvingades i frukost av pappa.( sant )


Visst kan jag få ner mer, jag fick ju i mig den andra decilitern,

kanske är bara den proppmätta känslan en inbillning.

Fortfarande vet jag inget längre.


Jag vill bara bli smal och vacker.

Få höjt självförtroende och gillas av alla.

Nu är jag bara ett fett misslyckat missfoster

som är värdelös, fet ful och äcklig.

Av Anonym - 18 november 2008 15:50

Jag känner inte mig själv längre.

JAg vet inte vem jag är.

Jag hittar inte mig själv.

Jag är borta.

Det skrämmer mig.

Av Anonym - 18 november 2008 12:55

Huvudet snurrar, hjärnan hänger inte med.

Vädret är hemskt, det blåser en massa och regnet piskar ner.

Jag skäms, skäms över mig själv.

Tnkarna är extremt jobbiga.

Magen värker, ögonen suddiga och kroppen tung.


Av Anonym - 17 november 2008 21:24

Idag vägde jag mig aldrig, gjorde det varje dag förra veckan.

Och jag har satt ett mål efter denna veckans slut.

Jag väger frotfarande too much för att säga det.

Fast så kommer det väll vara resten av mitt liv.


har nog fått i mig 500 kalorier idag, men sen stallet och sånt så jag hoppas det går på ett ut. Ska nog börja med matdagbok igen. Det är lixom lite peppande att ha det i tanken, för då vill man inte äta för mycket för då blir det pinsamt att skriva.


Det känns ändå som jag gjort framsteg med en annan sak. Överlängesen ( känns det som ) jag hetsåt. det har lixom helt flugit ur huvudet, och med det har mitt spyande ( äcklandet ), minskats drastiskt. Innan gjorde jag det varje dag, flera gånger om dagen, nu har jag kanske bara gjort det 2 gånger på en vecka MAX.

Hoppas det är slut med det nu, har verkligen gjort det i perioder, ibland inget alls på kanske flera veckor och ibland jämt och ständigt. Hetsätningen känner jag också att jag inte vill ha tillbaka.

Ovido - Quiz & Flashcards