Alla inlägg den 23 november 2008

Av Anonym - 23 november 2008 20:32

Vad är en kalori?
Kalorier är ett mått för hur mycket energi ett visst livsmedel ger. Kalorier används också för att uppskatta hur mycket energi som förbrukas vid olika aktiviteter.

Fakta om energi
Energi mäts i kilokalorier (kcal) - det vi i dagligt tal brukar kalla för kalorier - eller kilojoule (kJ).
Kcal = kilokalorier ("kalorier")
kJ = Kilojoule
1 kcal = 4,2 kJ
1 kJ = 0,24 kcal


Om någon vill veta lixom, lite allmän fakta om kalorier, sådant som räknas automatsikt i huvudet varje dag. Samtidigt som jag tycker det är bra att de finns är det en ren helvetes plåga.

Av Anonym - 23 november 2008 20:19

Snuvan sitter i och jag kämpar emd att hålla ögonen öppna.

Otroligt trött, men jag vill se ett program på tv först.

Sov ganska dåligt inatt, steg sedan upp och jobbade tidigt, tidigt.

Men inte klaga, pengar är bra, massa bra.

Då kan jag handla kläder, fast jag vill ändå vänta på ett sätt tills jag gått ner i vikt.


Enligt mig har jag ätit alldeles för mycket idag. Inte bra. Jag hatar mig själv för det. Bakat även idag, jag har lixom kommit in i en bakperiod :).

Spydde igår, verkligen inte bra, men det var länge sedan sist och jag är lite lite stolt att jag hållit mig undan det. Tanken som jag-får-skylla-mig-själv-att-jag-ätit slår mig nuförtiden när jag vill spy. Jag får lixom ta de konsekvenserna om jag nu äter.


En annan sak jag klarar av nu. Jag kan ta EN sak av något, och att det inte blir två sen tre sen fyra sen hetsätning. Nu kan jag ta EN och stanna där, eller ingen alls.


Men visst jag kan göra allt så mycket bättre. 

Ovido - Quiz & Flashcards