Alla inlägg under april 2009

Av Anonym - 13 april 2009 20:44

Sista lovdagen idag sen börjar skolan igen. Ångest.

Orkar verkligen inte mer, och det hjälper inte att vi har 5000 miljoner saker att göra, och att ta studenten om en och en halv månad hjälper knappt iheller.


Just nu känner jag mig extra sårbar, men jag har inte någon att vända mig till eller någon som kan stötta mig, vilket resulterar i ras.

Av Anonym - 11 april 2009 18:17

Påsk, påsk , påsk.


Vi firar inte påsk idag, utan imorgon istället.

Eftersom pappa jobbade idag och jag och min syster.


Igår åt jag macka och ägg till middag, ingen orkade laga mat. Mycket hellre det än lagade mat. Det var också det ändå jag åt på hela dagen.


Idag jobbade jag som sagt. Åt mer idag än vad jag gjort de senaste dagarna, men samtidigt har jag sprungit som en tätting fram och tillbaka upp och ner. Räknade ut lite och jag förbrännde nog bort det jag åt. Lite svårt att inte äta eftersom alla äter samtidigt.


Imorgon blir det påskmiddag och tårta och saker. Måste hålla mig så jag inte börjar att hetsäta. Har inte gjort det på evigheter nu, är sjukt glad att jag har slutat med det av mig själv. Nu blir jag mest äcklad när jag tänker på hur jag betedde mig när jag hetsåt, i perioder kunde det vara flera gånger i veckan, ibland ett par gånger om dagen.


Jag kunde planera att hetsäta om jag visste vad mina föräldrar skulle bort eller något, planera vad jag skulle göra exakt vad jag skulle äta av, aldrig mängden eftersom man bara vräker i sig. Och alltid planerade jag också in att spy efteråt. Det händer bara ibland, fåtal gånger i månaden, eller knappt det, att jag spyr för jag tycker att jag ätit något onödigt eller för mycket. Sjukt skabbigt, men jag försöker få bort det helt.

Av Anonym - 9 april 2009 19:12

Nu har jag ätit.

Magen värker som jag vet inte vad.

Känns som jag ska sprängas i tusen bitar.

Åt 4 stycken räkor, 1/4 torsk och 1 dl risotto.


Och nu dödar magen mig innifrån.

Den spänner sig och det känns som jag ätit som en elefant

Bara det försvinner till inatt när jag ska sova.

Har sovit väldigt dåligt de senaste dagarna.

Vakanar varannan sekund känns det som och

det tar ett par timmar tills jag verkligen somnar.

Lite jobbigt för  på dagarna blir jag helt orkeslös

samtidigt som jag är mega rastlös.

Konstig känsla.


Nu ska jag kolla på tv och hoppas att magen snart ger sig.

Av Anonym - 9 april 2009 17:22

Idag har jag inte fått i mig så mycket.

Jag vet att det blir middag snart, nu ikväll.

Risotto med skaldjur.


Har druckit lite te med någon droppe honung

och påskmust light.

Must är galet gott.


Mer än så har det inte blivit, men som sagt det kommer bli.

Huvudvärken har blivit ett faktum, men det kan jag leva med.

Bara jag går ner i vikt. nu.

Av Anonym - 9 april 2009 17:06

Påsken närmar sig med storsteg och vad tycker vi om påsken?


Jo, den är i och för sig ganskaa trevlig, lite mysigt när familjen ä samlade, MEN det ända man gör i sitt påskfirande är att kränga sönder mat, Mat i mängder, efterätter, godis, mega påskbord med 1000 tusentals olika maträtter, mat mat mat.

Det är så vi gör här i Sverige, det ändå vi gör när vi firar något det är att äta. Äta i all ära, trycka mat för den sociala biten. Ma kan fira på massa andra sätt, som till exempel resa, men just det då äter vi mängder då med. Okej alla får äta vad och hur mycket det vill, men när jag ska tvingas att göra det och inte komer undan är det INTE okej.


Jul- vi firar med julbord, julmust, julkakor, julgodis, julgröt

Påsk- påskbord, påskägg fylld med godis, efterätt

Midsommar- Åter igen mat, sill potatis eftreätt där med

Bröllop- vi äter mat efter saken i kyrkan eller var man nu gifter sig

Dop- vi äter igen gemensamt med de som närvarat

Begravning- alla närvarande äter tillsammans här med

Konfirmation- MAT MAT MAT

Student- mottagning med mat

Födelsedag- mat tårta och mög


Allt firande, så väl som religiöst, som att fira något roligt som hänt så äter vi alltid mat, som varje gång är lika svårt att komma undan.



Av Anonym - 8 april 2009 21:10

Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte...


Åt inte middag idag för ett bråk med mina föräldrar gjorde att jag inte åt den. Har bara ätit en massa brööööd, grattis till fetto mig.

Bröd är hemskt och ändå trycker jag i mig det.


Åt en bulle och en bit bröd och en kopp te idag.


Alldeles för mycket mat och alldeles för mycket bröd.

Av Anonym - 5 april 2009 23:12

Jag är ett fet värdelös jävla skithög.


mer än så finns det inte att säga just nu..

Av Anonym - 3 april 2009 18:07

Ikväll blir det utgång, fast jag känenr inte alls för det.

Har mega ont i huvudet och tjockis och fet känslorna har avrit skyhöga idag. Jag vill inget annat än  att lägga mig under täcket och böla och bara skit i allt.


fem miljoner gånger om dagen kollar jag på mina feta lår, fetto magen, de extremt tjocka armarna, mitt bulliga ansikte, inget är rätt någonstans.

Ovido - Quiz & Flashcards