Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Tystnaden

Av Anonym - 18 november 2009 19:24

Jag har bråkat med mina föräldrar igen.

Och jag äter inget igen.


De tror att de alltid ställer upp, att de alltid är så snälla och gör allt för mig.

Lögn, lögn alltihopa. De gör de inte.


Hur många gånger som helst ser och hör de mig att jag är ledsen.

Men aldrig ett ord, ingen tröst.

Inga kramar elelr uppmuntranden.


Jag kan sitta i mitt rum flera dagar utan att prata med dem.

Men vad gör de?

Ingening, de försöker inte ens.

Kommer knappt aldrig upp och försöker eller ge en stöttande hand.


Och jag behöver det så väl.

Jag har sagt det pratat med dem, men ingen förändring i sikte.

Jag skriker ut att jag mår piss, men inget händer.


Och att själv be om hjälp utifrån är det svåraste steget att ta.

Det gör jag bara inte.

Fortsätter det såhär är jag hundra på att jag inte kommer uppleva min 20-års dag.

För så känns det nu.


Varje dag tänker jag på självmord.

Vad jag ska skriva i avskedsbrevet.

Hur jag ska göra.

Svälja piller.

Vilka piller.

Hur jag ska få tag i dem.

Eller bara ställa mig framför ett tåg.

Snabbt och enkelt.


Många tycker att sjäkmord är egoistiskt mot sina anhöriga.

Men är det inte egoistiskt att låta en stanna i denna heletes världen.

Att bara finnas för att de ska må bra.

Jag då?, ska jag inte få må bra?

Är de bara de?

Men nu när jag finns gör de ju ändå inget.

De har fått hundra chanser om.

Men inte ens lillfingret har tenderat på att hjälpa till.



Jag behöver deras stöttande hand, varma kramar och ömma ord.

Jag behöver någon att luta mig emot och någon som tar emot mig när jag faller.


Och ibland kan tystnaden och den icke hjälpsamheten kännas som tusen slag i ansiktet.

Det kan vara minst lika ont som fysiska och psykiska slag.

Minst lika smärtsamt.


Och snart är allt försent

bortglömd  


 
 
Sofia

Sofia

22 november 2009 13:06

Jag förstår precis hur du känner. Har samma problem.
Skulle krama om dig om det gick! ^^

http://SofiaKristina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 1 oktober 2011 20:46

Känslan när man inte tror det kan bli värre och när det ändå blir det.   Den känslan är en vanligt återkommande känsla nuförtiden. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag orkar inte med all skit världen ger mig. Jag funderar om det står i min p...

Av Anonym - 23 september 2011 22:12

Samma visa åter igen, dessa jävla bakslag. Jag vill verkligen inte mer. Trots att jag har varit nere i den djupaste svacka under så många år försöker jag. Men hur lätt är det när man gång på gång på gång för dessa bakslag. vad har jag gjort f...

Hat

Av Anonym - 15 september 2011 12:51

Haha jag fick en kommentar från en som undrade om jag verkligen ville leva. Klart som fan jag inte vill, känner hur din IQ flödar.   Hur många gånger har jag inte sagt att jag hatar denna världen? Jag måste vara född på fel jävla planet, för jag ...

Av Anonym - 20 augusti 2011 15:50

Att det kan göra så obeskrivligt ont att mista någon man älskar så fruktansvärt mycket. I love you more than words can describe <3 ...

Av Anonym - 19 augusti 2011 23:00

Ibland undrar jag. Ibland undrar jag om livet är värt detta. Ibland undrar jag om livet är värt att leva med alla dessa bakslag. Ibland undrar jag om livet ska vara såhär svårt att leva.   Är det värt det med all skit man får tillbaka. Id...

Ovido - Quiz & Flashcards